Сьома редакція «Поклик Ктулху» сумісна з усіма попередніми версіями гри, яка використовує Базову рольову систему (БРС) К100.
Швидкий старт і вступна пригода
Перед вами книжка швидкого старту зі стислими правилами цієї рольової гри. У ній ви знайдете всю необхідну інформацію, щоб почати грати в «Поклик Ктулху» й отримати задоволення від перших партії. Книжка містить короткий огляд основних правил і загального ігроладу. Також вона включає вступну пригоду «Привиддя». У кінці цього буклета ви знайдете чотирьох готових дослідників. Гравці можуть вибирати собі будь-яких готових персонажів і грати ними в цій пригоді.
Сценарій «Привиддя» розроблений для Вартового-початківця і гравців-новачків. Дії відбуваються в 1920 році в Бостоні, штат Массачусетс. Гравців найняли для розслідування загадкових подій у старому будинку. Якщо вірити чуткам, там завелися привиди. Дослідники – команда аматорів і фахівців детективної справи, які зголосилися розгадати цю таємницю. У вступній частині сценарію дослідники зустрічаються з домовласником, який вводить їх у курс справи.
Легендарна настільна рольова гра
Це настільна пригода в жанрі містики та жахів. У ролі відважних дослідників ви з друзями відправитеся в химерні небезпечні місця, розкриєте зловісні задуми та дасте відсіч непроханим нічним гостям. Зі старих фоліантів ви почерпнете заборонені знання, не призначені для простих смертних. На шляху вас чигатимуть страшні монстри, які можуть позбавити розуму одним своїм виглядом. Також ви постійно стикатиметеся з божевільними культистами, посіпаками сил зла. Саме від вас і ваших друзів залежатиме доля всього світу!
Мета гри — цікаво й незабутньо провести час із друзями, досліджуючи ігровий світ і разом створюючи моторошну таємничу історію. Один гравець бере на себе роль модератора гри, так званого Вартового Потаємного Знання. Він керує перебігом гри для інших гравців і застосовує правила в разі потреби. Решта гравців стають відважними дослідниками незбагненного, героями цієї історії. Ці гравці намагаються дослідити, зрозуміти та зрештою кинути виклик жахам і розгадати таємниці Мітів Ктулху.
Вартовий вибирає одну з історій — у цій грі вони називаються «пригодами» або «сценаріями». Кожна пригода надає Вартовому структуру історії — сюжет, який він переказує гравцям. Вартовий — це наче режисер фільму, у якому актори не знають сценарію наперед. Гравці виконують роль персонажів цього фільму, але вони мають повну свободу, можуть імпровізувати та діяти на свій розсуд, рухаючи сюжет сценарію.
Це переважно розмовна гра. Вартовий описує сцену, людей та оточення, а також деталі зустрічей. Гравці кажуть Вартовому, що роблять їхні дослідники, як вони взаємодіють з іншими персонажами, предметами тощо. Потім Вартовий розповідає гравцям, що відбувається далі. За правилами гри, успіх або провал дії дослідника в «конфліктній ситуації» визначають кидком багатогранної кістки.
Ігролад
Вартовий і гравці під час гри використовують набір гральних кісток. Це різні багатогранники, а саме: відсоткові кістки (К100), чотиригранна кістка (К4), шестигранна кістка (К6), восьмигранна кістка (К8) і двадцятигранна кістка (К20). Літера «К» означає «кістка», тоді як число після К — діапазон можливих варіантів. Наприклад, 1К8 генерує випадкові числа від 1 до 8, а 1К100 генерує числа від 1 до 100.
Кидки на вміння виконують під час різних конфліктних ситуацій у грі. Якщо гравець виконує успішний кидок на вміння, він позначає це в комірці на своєму листі дослідника. За один раз можна пройти лише одну перевірку вміння. Наприкінці сценарію гравець може покращити це вміння, використавши здобутий досвід. У такому разі Вартовий дозволяє йому зробити «кидок для покращення вміння»: якщо результат кидка буде більшим ніж поточне значення вміння, дослідник отримає +1К10 очок до цього вміння.
Іноді гравцю доводиться кидати на вміння, не вказані на його листі дослідника. У такому разі він вибирає одну з характеристик, яка найбільше відповідає конфліктній ситуації, і виконує для неї кидок на вміння.
Вартовий скаже, коли саме треба виконати кидок на вміння і наскільки складне це завдання. Під час гри гравець просто описує, що робить його дослідник, а Вартовий вирішує, чи потрібен кидок.
Гравець може перекинути кістки, якщо наведе переконливі аргументи Вартовому. Під час перекиду він кидає кістки вдруге, проте цього разу ситуація ускладнюється. Якщо він удруге провалює кидок, Вартовий штрафує його.
Якщо двоє дослідників сперечаються один з одним або хтось із дослідників вступає в конфлікт із персонажем, яким керує Вартовий (монстром чи неігровим персонажем), Вартовий може вказати досліднику виконати кидок протистояння. Для розв’язання конфліктної ситуації обидві сторони протистояння кидають кістки вказаного уміння (чи характеристики) й порівнюють результати. Звичайний успіх перемагає провал, високий успіх перемагає звичайний успіх, а екстремальний успіх перемагає високий успіх.
Вартовий може призначити кидок на талан, якщо певні обставини залежать від незримого втручання фортуни. Результат кидка вважають успішним, якщо він не перевищує поточного значення талану дослідника. Коли дослідник стикається з потойбічними жахами Мітів Ктулху чи натикається на щось земне, але не менш жахливе (як-от понівечений труп друга), йому треба виконати кидок на ґлузд. Якщо результат кидка перевищить його поточне значення ґлузду, він утратить чималу його частину.
Під час бою всі дослідники, а також контрольовані Вартовим персонажі та монстри активуються в порядку спадання своїх значень спритності. Дослідник, персонаж або монстр із найвищим значенням спритності виконує хід першим, за ним — інші в порядку спадання. Дослідники мають три бойові вміння: бій, ухиляння і стрільба. Два такі вміння поділяються на спеціалізації, як-от бій (рукопашний) чи стрільба (карабін/дробовик).
Бойовий кидок виконують як звичайний кидок на вміння. Гравець вибирає уміння або характеристику, що найбільше відповідає конфліктній ситуації, і кидає кістки. Якщо учасник бою не хоче завдавати пошкоджень супернику, а має іншу мету, досягти задуманого він може за допомогою «бойового маневру». Успішний маневр дозволяє роззброїти суперника, повалити суперника на землю або схопити суперника.
Перемога та поразка
Це кооператив, учасники якого, граючи за різних дослідників, діють як одна команда. Зазвичай вони разом намагаються розкрити плани сил зла й запобігти страшному лиху, яке прагнуть заподіяти послідовники темного культу та страхітливі потвори. За всі перешкоди та небезпеки, з якими стикаються дослідники, відповідає Вартовий. Вартовий також керує діями другорядних персонажів та монстрів у пригоді.
Дослідники «перемагають», якщо їм вдається досягти поставленої мети, і «програють» у разі провалу (потім, звісно, вони зможуть випробувати свої сили знову). Протягом гри дослідники можуть зазнати поранень, психічних травм і навіть загинути. Якщо якийсь дослідник мусить «вийти на спокій», то відповідний гравець може натомість взяти або створити нового дослідника, який долучиться до команди й продовжить історію.
Протягом гри уцілілі дослідники стають досвідченішими. Вони дізнаються про страхітливих потвор, потаємні сили та заборонені фоліанти, набувають нових навичок і вмінь. Дослідники постійно розвиваються, доки не вийдуть на спокій або не зустрінуться зі смертю.
Видавець: Geekach
Мова: Українська
Учасників: 2-5
Час проведення: 120+ хв
Вік: 12+