МАФІОЗНЕ ЄВРО ЗА МОТИВАМИ «ХРЕЩЕНОГО БАТЬКА»
Захоплива економічна стратегія, заснована на однойменній епічній кіносазі та серії романів Маріо П`юзо. Це соковите атмосферне євро із високим рівнем конфліктності. Гравцям пропонується очолити мафіозні сім`ї та битися за владу над Нью-Йорком 50-х років.
У процесі гри учасники захоплюватимуть райони, збиратимуть данину з місцевих бізнесменів, отримуватимуть нелегальні товари, відмиватимуть гроші та виконуватимуть «делікатні доручення» дона Віто Корлеоне. Зрештою, все завжди зводиться до грошей, ось і у цій грі перемагає найбагатший гравець.
НЕЙМОВІРНІ КОМПОНЕНТИ
Щодо ігрових компонентів, то гра здатна здивувати навіть найдосвідченіших гравців. Насамперед, це понад три десятки високодеталізованих мініатюр. І якщо піхотинці-гангстери нічим не відрізняються один від одного, являючи собою типові громила з «томмі-ганами», то всі інші фігурки – дони та консільєри, спадкоємці та спільники – це справжні витвори мистецтва.
Фігурка дона Віто Корлеоне використовується як лічильник раундів, поліцейська машина як маркер поточної фази, а жетон першого гравця зроблений у вигляді відрізаної голови коня. Але найбільше захоплення викликає жерстяні валізки для зберігання відмитих грошей та виконаних доручень. За великим рахунком, це все ті ж ширми, але більш просунуті, зручні та компактні. Ніде, у жодній грі, ви не бачили нічого подібного.
ІГРОВИЙ ПРОЦЕС
Перед початком кожного раунду відкривається нова локація на карті. Гравці ходять по черзі починаючи з першого гравця. Жетон першого гравця не передається по колу, як завжди, а видобувається у спеціальній локації. У свій хід гравець може виставити на поле громила, члена сім`ї, розіграти карту союзника або виконати доручення дона. Коли фігурки у запасі гравця закінчуються, він мусить спасувати.
ВИСТАВЛЕННЯ ФІГУРОК
Усі мініатюрки ставляться на незайняті місця. Фігурки громил виставляються безпосередньо в локацію і приносять бонуси, вказані в нижній частині тайлу. При цьому гравець, який контролює цей район, також отримує бонуси. Фігурки членів сім`ї розташовуються у спеціальних місцях між районами. Вони дозволяють зібрати данину з усіх локацій у прилеглих районах. Бонуси для членів сімей вказані у верхній частині кожного тайлу локації.
ВИКОНАННЯ ДОРУЧЕНЬ
Для виконання доручення дона потрібно скинути вказані на карті нелегальні товари, після чого отримати грошову винагороду, застосувати ефект карти та покласти її у валізу. Наркотики є джокером, що замінює будь-який вид товару. Доручення відрізняються кольором. Сірі в основному дозволяють усунути ворожі фігурки, жовті, як правило, змушують противників розлучитися з награбованими, а зелені дозволяють отримати додаткові бонуси в місті.
ВІЙНА ЗА ТЕРИТОРІЇ
Коли всі гравці пасують, починається війна за території. Гравці проходять по всіх районах Нью-Йорка та підраховують кількість фігурок. Гравець із найбільшою кількістю своїх громил та членів сім`ї розміщує в даному районі маркер контролю території. Якщо у районі кілька маркерів, для контролю враховується лише верхній маркер.
ФАЗИ ПІДКУПУ І ПІДНОШЕННЯ
У фазу підкупу гравці роблять ставки, щоб заручитися підтримкою впливових осіб – мера, шефа поліції, профспілкового лідера, букмекера та ін. Гравці відкладають карти з руки вбік, відкривають свої валізи та ставлять відмиті гроші, розміщуючи їх під кришкою валізи. Ставки показуються одночасно. Той, хто поставив більше, першим вибирає картку спільника.
У фазу підношення дону Корлеоне гравці скидають зайві карти з руки, повертають фігурки з поля до свого резерву, оновлюють доступні карти доручень та викладають нові карти спільників. Після цього розпочинається новий раунд.
КІНЕЦЬ ГРИ
Гра закінчується після четвертого раунду. Гравці підраховують відмиті гроші у своїх валізах, потім отримують по п`ять доларів за домінування в районах та по п`ять доларів за виконання найбільшої кількості доручень окремого кольору. Найбагатший гравець оголошується переможцем.
Гравець домінує в районі, якщо має більше маркерів контролю. При рівній кількості домінує той гравець, чий маркер знаходиться вище в стосі. Виконані доручення розкладаються за кольорами. Гравці порівнюють свої результати за кожним кольором, і той, хто виконав більше доручень, отримує п`ять доларів.
НЕДІЛИМИЙ СПЛАВ МЕХАНІК
Насамкінець зазначимо, що у грі дуже круто реалізовано перехід від виставлення «робітників» до контролю територій. Дві різні фази успішно доповнюють і зав`язані одна на одній: під час виставлення робочих гравці отримують бонуси від контролю територій і, навпаки – стратегічно правильне виставлення фігурок дозволить отримати контроль над районом.
Видавець: Planeta Igor
Мова: Українська
Учасників: 2-5
Час проведення: 60-90 хв
Вік: 14+