Управління плем`ям за 100 000 років до нашої ери
Гра перенесе гравців в ті давні часи, коли людство вже освоїло камінь, і щосили виготовляло з нього знаряддя для праці, полювання і боротьби з іншими племенами. Гравці спробують досягти успіху в цьому ворожому і невлаштованому світі, світі за 100 тисяч років до нашої ери. Вони будуть добувати ресурси - золото, камінь, глину і дерево, будувати з них хатини й намагатися збільшити чисельність свого племені, не обмежуючи його в їжі.
Перебіг гри
Гра триває декілька раундів, кожен з яких складається із трьох послідовних фаз.
- Розміщення робітників. Протягом цієї фази учасники по черзі починаючи від першого гравця й далі за годинниковою стрілкою розміщують своїх мисливців до комірок різних локацій на ігровому полі. Кожна з локацій відповідає за свій тип ресурсу й має свої обмеження щодо кількості робітників. Чим більшою буде кількість відправлених до локації робітників, тим більше ресурсів ви потенційно зможете заробити протягом раунду.
Ви можете відправити робітників до таких локацій:
- Майстерня - це локація на вашому планшеті, до якої можна розмістити щонайбільше одного робітника. Майстерня дозволяє отримати один жетон знаряддя, що допомагають впливати на результати кидків кубиків та отримувати більше ресурсів.
- Хатина - вимагає розмістити рівно двох робітників, щоб наприкінці раунду вони виростили третього.
- Лани - поліпшують ваші землеробські угіддя на відповідному треку, завдяки чому ви щораунду збираєте більший врожай.
- Мисливські угіддя - локація на ігровому полі, що не має обмеження у кількості робітників будь-яких гравців. Тут ви можете здобути їжу, яка буде потрібна для прогодування своїх мисливців. Їжа у грі за визначенням не є ресурсом, і тому представлена картонними жетонами із номіналом (ресурси у грі дерев`яні).
- Локації ресурсів - локації на ігровому полі, що мають обмеження у сім комірок для робітників. З локацій ви отримуєте глину, дерево, камінь та золото.
- Карти цивілізації та плитки будівель - на них можна розмістити тільки одного робітника, а проте ви також маєте сплатити вартість плитки або карти, щоб отримати їх у наступній фазі.Кожна карта й плитка вважаються окремою локацією.
Будівлі приносять переможні очки за додання на планшет гравця, а карти мають негайні ефекти (що активуються після отримання) та символи культури й професії (необхідні для збирання сетів, за які ви отримаєте переможні очки наприкінці гри).
- Виконання дій. Протягом цієї фази гравці виконують дії розміщеними фігурками. Для отримання карти або будівлі, поліпшення землеробства або вирощення нового робітника немає потреби кидати кубики. У інших локаціях ви маєте кинути таку кількість кубиків, якою є кількість розміщених у локації робітників, та поділити результат на складність збору ресурсу - отримане число є кількістю ресурсів, що ви зібрали цього раунду. Найпростіше збирати їжу (ділити на 2), а найскладніше - золото (ділити на 6).
- Годування племені. Наприкінці раунду ви маєте спершу зібрати врожай (отримати кількість їжі, що відповідає вашому показнику розвитку землеробства), а потім скинути стільки жетонів їжі, скільки маєте робітників. Навіть один недогодований робітник значитиме голод, а якщо ви довели плем`я до голоду, то маєте втратити 10 переможних очок. Ви також можете скинути будь-який дерев`яний жетон ресурсу, як наче це їжа.
Наприкінці раунду ви маєте оновити ряд карт цивілізації та плиток будівель, а також розвернути використані жетони знарядь. Маркер першого гравця після цього передають наступному за годинниковою стрілкою учаснику.
Завершення гри
Партія завершується, щойно вичерпається колода карт цивілізації або стос плиток будівель - племена достатньо розвинуться, щоб перейти до наступної епохи.
Після цього триває фінальний підрахунок очок, які можна отримати за будівлі та сети із символів на картах: окремо ви можете збирати сети з символів культури, й окремо символів професій. Символ професії дає ПО у своїй галузі (землеробство, будівництво, кількість фігурок та розвиток знаряддя). Учасник із найбільшим переможним рахунком здобуває перемогу.